Ahad, Julai 20, 2008

Adik & Kakak Sambung Belajar

Along... Sesungguhnya kami sekeluarga amat berbangga dengan semangat juang dan jiwa kental along dalam menempuhi liku-liku kehidupan. Moga ada hikmahnya di penghujung nanti. Sebenarnya kami teruja along kini terus melangkah ke depan, mengikuti Diploma Pengurusan Perniagaan di Universiti Sains Malaysia, Minden, P. Pinang. Harapan kami moga along berjaya di hujung sesinya nanti, insya Allah

Begitu juga dengan angah yang banyak berahsia ye... he he :-) Khabarnya Angah tinggal setahun je lagi untuk menamatkan pengajian ijazah perguruannya secara jarak jauh. Sampai la ni abang tak tau angah amik kos apa? kat mana? dan macam-macam lagi.

Turut tidak ketinggalan alang. Amboi! laju sangat kemajuan alang ni dalam pendidikan. Dulu baru abih buat ijazah dalam bidang muzik kat Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI), pastu terus sambung buat master lak kat vanue yang sama. Tak penat ke tiap-tiap minggu ulang-alik KL-UPSI? Bidang yang sama gak ke alang?

Sementara adik yang bongsu kini di Pulau Lagenda Langkawi untuk mengikuti praktikal fasa akhirnya dalam bidang kraf. Abang harap adik cuba berdikari sendiri tanpa pertolongan sapa-sapa termasuk mak dan abah. Bukan apa, ada kemanisan di sebalik semua tu. Abang belajar kat Maktab Perguruan ILmu Khas, K. Lumpur dulu cuba hidup bersendirian sebab kita sedia maklum keluarga kita tak senang dan tak susah. Abang Man, Mak Long Chom dan Pak Long Mid je tempat abang mengadu. Elaun yang abang terima dulu hanya RM280 tapi alhamdulillah, dapat maintain sampai hujung bulan. Menu sarapan cuma roti kering, tengah harinya nasi bungkus RM1 dan malam pula nasi putih+sambal belacan+telur dadar+timun atau tomato mentah yag dibuat ulam dan air suam. masa tu abang fikir bukan senang nak senang tambahan dok kat KL yang banyak belanja. kalau dah muak sangat, baru abang bertandang ke rumah mak long. He he rumah mak long macam-macam ada, terima kasih mak long dan pak long selama ini. Bila mak tanya ada duit tak, abang cakap ada sedangkan masa tu sengkek sangat. Tapi abang percaya kos yang adik amik perlukan belanja yang lebih kan? Tambahan pula adik perempuan, macam-macam nak beli :-) Harap adik dapat jaga diri dan nama baik keluarga kita di tempat orang dan pesan abang jangan cepat mudah percaya pada orang yang baru kita kenal. Setahun dua belum tentu dik.

Akhir kata, inilah serba-sikit perkembangan terbaru keluarga kami yang nun jauh di Kg. Bujang, Merbok, Kedah nun...

de,
9W2CIQ

2 ulasan:

zanna berkata...

hemmm..
penatla, dik oii..
tp nk wat cmne. kuatkan semangat.
chaiyo, chaiyo..
utk pengetahuan, I tetap amik bidang yg same..
pape pn, gd luck k..

mrkentang berkata...

tq my sister

Radio Amatur