Rabu, Ogos 20, 2008

Pemain Kedah perlu segera fokus final

KETUA jurulatih Kedah, Mohd Azraai Khor Abdullah meminta anak buhanya melupakan kekalahan 0-2 kepada Terengganu, kelmarin dan menumpukan perhatian terhadap perlawanan akhir Piala Malaysia bertemu Selangor di Stadium Bukit Jalil, Sabtu ini.

“Ketika kami mencari jaringan awal tetapi pihak lawan pula yang melakukan jaringan dan keadaan itu membakar semangat mereka mengasak kami.

“Namun, kekentalan mental anak buah saya terbukti apabila lawan hanya berjaya melakukan dua jaringan.

“Bukan kami tidak memiliki peluang tetapi barisan serangan yang selalu berjaya menemui sasaran semalam (kelmarin) gagal berbuat demikian dan inilah yang menambahkan beban kepada bahagian pertahanan kita,” kata Azraai.

Menurutnya, dia bersyukur kerana tiada pemainnya yang menerima kad kuning kedua sekali gus membenarkannya menamakan kesebelasan terbaik, Sabtu ini.

“Ketika bertemu Selangor pada perlawanan akhir Piala FA, dua pemain import kami, Cornellius Bernard Hugging dan Marlon Alax James tidak bersama kerana pulang mewakili pasukan negara mereka pada perlawanan kelayakan Piala Dunia.

“Sabtu ini, kami akan dapat membariskan ketiga-tiga pemain import termasuk barisan pemain tempatan terbaik bagi mempertahankan piala yang dimenangi musim lalu,” katanya.

Tempoh latihan selama enam hari di Stadium Darulaman akan digunakan Azraai bagi mempertajamkan bahagian serangan yang kelihatan sedikit tumpul ketika bertemu Terengganu.

Radio Amatur